Wednesday 9 November 2011

wanita itu cemburu dan lemah hatinya

Buat Bakal Suamiku
Alhamdulillah..segala puji bagi Allah yang melimpahkan pelbagai perasaan didalam hati hamba-hambanya ..bukan sahaja manusia dilahirkan untuk cemburu sesama manusia..Allah juga cemburu  pada hambanya yang lalai  dalam mengingatiNya..ana tidak tahu mengapa hati ini merasakan cemburu,hingga hati bagaikan membakar  dijiwa..susah untuk membiarkan dia pergi..perasaan sedih,kegelisahan,keresahan, terharu dan kerisauan hanya Allah yang tahu..ya Allah aku mohon lindung dari perasaan ini..kerana aku takut ia akan memakan diriku sendiri dek kerana perasaan cemburu ini..ya Allah bagaimana aku ingin meneruskan kehidupan ini jika engkau tiada disampingku..terima kasih ya Allah engkau sentiasa memperingatkan aku dan mencintai aku..Mg engkau permudahkan segala-galanya untukku.aku tiada siapa2 melainkan engkau disisiku..engkaulah kekasih hatiku..walaupun aku tahu aku tidah layak untuk mengatakan begitu,kerna aku adalah hambamu yang lalai dan hina..
Wanita itu memang lembut hatinya, malah lebih lembut dari secebis kapas yang putih suci..dengan itu wahai kaum adam engkau jagalah hati wanita  itu, jangan engkau biarkan dia leka dengan kealpaannya..dia perlukan kamu malah hatimu untuk menyempurnakan separuh hidup dan jiwanya..wanita itu pelengkap bagi hidupmu,maka engkau jgnlah mengasari dia dalam sepanjang hidupmu..bersabarlah dek kerana kerenahnya yang manja dan lemah lembutnya.bersabarlah untuk segala kelemahannya..insyaallah pasti engkau akan menjumpai kebahgiaan disampingnya..
Wanita solehah itu tidak  meminta apa-apa melainkan kasih sayangmu dan didikanmu
Ajarilah mereka,lindungilah mereka dengan cinta Allah
Moga hati wanita itu tenang dalam cintamu..


0 comments:

Post a Comment